Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

vineri, 8 mai 2015

ŢIGANI SAU RROMI?



De câteva zile mă tot uit pe la televizor şi văd o grămadă de discuţii: ţigan sau rrom? Am şi eu părerea mea. O să fie scrisă la final. Dar hai să vedem ce au spus cei zece câmpineni pe care am reuşit să îi contactez telefonic. Sau cu agenda. Ştiu ei care sunt. Ţigani, rromi, unguri, englezi, spanioli....sau ce mama dracu vor ei să fie!

1. Noi suntem români, ei sunt ţigani. Hai să gândim serios!!! Câţi români nu sunt chiar ţigani când vine vorba de tradiţie?
2. Ţigani. Nu am cum să le spun altfel Ţigani s-au născut...ţigani o să trăiască. Ţigani vor rămâne până la final. Ce dacă se mută în Anglia? O să vrea să fie numit englez?
3. Cioară. Dă-i în aia...a mea. Ţigan e prea frumos, rrom e prea elegant. Rămân pe varianta cu cioara.
3. Ţigan. Altceva nu mai am de adăugat. Sunt ţigani.
4. Eu îi ştiu doar de ţigani. De când mă ştiu. A vorbit cineva despre rromii din Plaiul Câmpinei?
6. Ţigani. Că noi nu zicem niciodată uite un rrom!
7. Nu este nici ţigan, nici român, nici ungur. Este un om.
8. Cred că este ceea ce vrea el să fie. Lăsând deoparte chestiile legate de politică, cred că ţiganii nu ar trebui să îşi renege rădăcinile.
9. Ţiganul este ţigan! Şi asta nu înseamnă un lucru neapărat rău. Îmi plac ţiganii. Mai ales ăla cu ţambalul!
10. Sunt român. Şi nu vrea să fiu ASOCIAT CU UN RROM. Sper că ai scris cu majuscule. Nu am nimic cu ei, dar nu vreau să fiu comparat cu ei.

Commentarii ar fi multe! Am să las cititorii să spună ce au de spus, cu o singură adăugire: chiar contează, din orice punct de vedere? Pentru românul de rând ţiganul tot ţigan rămâne! Şi nu spune nimeni că asta ar fi ceva, neapărat, de rău.
Relu NISTOR / C.L.
Hai...PA PA!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...