Nici măcar nu mai
are rost să enumăr străzile din zona cartierului Turnătorie, pe unde trece o
cale ferată. De trecut, ea trece, dar pe ea nu mai trece nimic. Și cu toate
aceste Sfântul Andrei, cu tot cu crucea lui, îți ”face cu ochiul”. Nu te uita
după tren măi nene, uită-te după agentul de circulație. Trenul nu o să vină!
Agentul da. Mai ales dacă are ”ordin” să dea niște amenzi pe această linie. De
muncă, nu ferată. Am făcut acest material după ce câmpinenii m-au întrebat de
ce mai exista acestetreceri la nivel cu calea ferată, de ce mai văd crucea aia și
de ce nu se face ceva. Oamenii cu care am stat de vorbă și-au pus întrebări de
tot felul, dar au încercat să dea și soluții
1. Urmează să ducă acea cale ferată la fier vechi. Dacă garcea stă dincolo de calea ferată și nu se oprește roata...rămâi fără permis de conducere. Dar, cine știe, poate că va mai fi folosită în anii următori. Asta a fost o glumă. Nici măcar nu râd.
2. Polițistul, dacă
vrea, poate să ți-o tragă la orice oră. Este clară lipsa de colaborare dintre
administrația locală și cei care administrează calea ferată. Cine or fi ăia?
3. Știu că este o
regulă de circ ulație. Numai că acum mă asigr de polițai... nu de tren. Asta
este realitatea. Trenul nu mai este de ani buni o realitate. Când o să rămân
fără permis mă fac șef de locomotivă. Dacă o mai găsesc una pe undeva. Șinele
le văd. Zilnic. Și trec peste ele fără să opresc. Prefer să opresc la trecerea
de pietoni.
4. Oooooo...Doamne
Ferește! Cred că de la revoluție nu a mai trecut un tren pe acolo. Am observat
că, totuși, mai există Crucea Sfântului Andrei. De ce o mai lasă acolo? Cred că
pentru cei care vor să își facă crucea invers.
5. Polițistul care
stă dincolo de calea ferată... stă! Nu este impiegat de mișcare. Vorbim aici de
o cale ferată pe care nu mai trece nici un tren. Dar trec mașinile. Cu tot cu
bucșe, amortizoare și toate celelalte. Este o chestie ilogică. Locuiesc cumva
în Caracal? Dacă nu... ce mama dracului mai caută semnul ăla acolo?
7. Dacă este semnul
acolo...trebuie să te supui. Semnul ăla este imperativ. Totuși, nu mi se pare
corect să fie un semn în dreptul unei căi ferate care nu este folosită.
8. Calea aia ferată
este nefolosită de ani de zile. Nu am mai văzut nici o umbră de tren. Dar am
văzut umbre bipede, cu trese pe umăr. Dacă umbra bipedă vrea să te facă, te
face. Normal... semnul există.
9. Să îmi ia
permisul? Corect! Nu de alta... dar am ajuns să devin indiferent. Dacă vrea să ți-l
ia...tot ți-l ia. Cu sau fără cale ferată!
10. Mă bucur că am
ocazia să spun ce cred. Băăăă...voi sunteți nebuni? Eu culeg flori de pe calea
aia ferată. Dacă vreți să îmi dați vreo amendă...cred că cea mai potrivită ar
fi cea pentru că am rupt florile din calea unui tren care nu mai există. Mă duc
să mă sinucid!
Sper că ultimul
intervievat glumea. Dar nu pot să spun că, pe undeva, sau pe peste tot, are
dreptate. Dacă pe str. Orizontului s-a turnat asfalt peste cele două linii de
cale ferată, pe celelalte străzi de ce nu se face același lucru? Oricum, la cum
se asfaltează...în scurt timp calea ferată ar fi din nou operațională. Pentru
ce? Haideți să mai adunăm niște flori. Și niște amenzi. Totuși, să nu fiu
răutăcios până la capăt. Nici eu, nici cititorii mei. Avem și un avantaj: nu ne
poate lovi trenul!
P.S. Așa, pe final,
de la un cunoscut, care m-a sunat după ce terminasem materialul: ”Sunteți răi!
Semnele alea au rămas acolo doar pentru cei care fac școala de șoferi. Material
didactic.”
Hai...PA PA!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
COMMENTATI AICI...