Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

miercuri, 6 mai 2015

CALEA ne-FERATĂ și amenda! CRUCEA SFÂNTULUI ANDREI!!!

Nici măcar nu mai are rost să enumăr străzile din zona cartierului Turnătorie, pe unde trece o cale ferată. De trecut, ea trece, dar pe ea nu mai trece nimic. Și cu toate aceste Sfântul Andrei, cu tot cu crucea lui, îți ”face cu ochiul”. Nu te uita după tren măi nene, uită-te după agentul de circulație. Trenul nu o să vină! Agentul da. Mai ales dacă are ”ordin” să dea niște amenzi pe această linie. De muncă, nu ferată. Am făcut acest material după ce câmpinenii m-au întrebat de ce mai exista acestetreceri la nivel cu calea ferată, de ce mai văd crucea aia și de ce nu se face ceva. Oamenii cu care am stat de vorbă și-au pus întrebări de tot felul, dar au încercat să dea și soluții


1. Urmează să ducă acea cale ferată la fier vechi. Dacă garcea stă dincolo de calea ferată și nu se oprește roata...rămâi fără permis de conducere. Dar, cine știe, poate că va mai fi folosită în anii următori. Asta a fost o glumă. Nici măcar nu râd.
2. Polițistul, dacă vrea, poate să ți-o tragă la orice oră. Este clară lipsa de colaborare dintre administrația locală și cei care administrează calea ferată. Cine or fi ăia?
3. Știu că este o regulă de circulație. Numai că acum mă asigr de polițai... nu de tren. Asta este realitatea. Trenul nu mai este de ani buni o realitate. Când o să rămân fără permis mă fac șef de locomotivă. Dacă o mai găsesc una pe undeva. Șinele le văd. Zilnic. Și trec peste ele fără să opresc. Prefer să opresc la trecerea de pietoni.
4. Oooooo...Doamne Ferește! Cred că de la revoluție nu a mai trecut un tren pe acolo. Am observat că, totuși, mai există Crucea Sfântului Andrei. De ce o mai lasă acolo? Cred că pentru cei care vor să își facă crucea invers.
5. Polițistul care stă dincolo de calea ferată... stă! Nu este impiegat de mișcare. Vorbim aici de o cale ferată pe care nu mai trece nici un tren. Dar trec mașinile. Cu tot cu bucșe, amortizoare și toate celelalte. Este o chestie ilogică. Locuiesc cumva în Caracal? Dacă nu... ce mama dracului mai caută semnul ăla acolo?

7. Dacă este semnul acolo...trebuie să te supui. Semnul ăla este imperativ. Totuși, nu mi se pare corect să fie un semn în dreptul unei căi ferate care nu este folosită.
8. Calea aia ferată este nefolosită de ani de zile. Nu am mai văzut nici o umbră de tren. Dar am văzut umbre bipede, cu trese pe umăr. Dacă umbra bipedă vrea să te facă, te face. Normal... semnul există.
9. Să îmi ia permisul? Corect! Nu de alta... dar am ajuns să devin indiferent. Dacă vrea să ți-l ia...tot ți-l ia. Cu sau fără cale ferată!
10. Mă bucur că am ocazia să spun ce cred. Băăăă...voi sunteți nebuni? Eu culeg flori de pe calea aia ferată. Dacă vreți să îmi dați vreo amendă...cred că cea mai potrivită ar fi cea pentru că am rupt florile din calea unui tren care nu mai există. Mă duc să mă sinucid!

Sper că ultimul intervievat glumea. Dar nu pot să spun că, pe undeva, sau pe peste tot, are dreptate. Dacă pe str. Orizontului s-a turnat asfalt peste cele două linii de cale ferată, pe celelalte străzi de ce nu se face același lucru? Oricum, la cum se asfaltează...în scurt timp calea ferată ar fi din nou operațională. Pentru ce? Haideți să mai adunăm niște flori. Și niște amenzi. Totuși, să nu fiu răutăcios până la capăt. Nici eu, nici cititorii mei. Avem și un avantaj: nu ne poate lovi trenul!
P.S. Așa, pe final, de la un cunoscut, care m-a sunat după ce terminasem materialul: ”Sunteți răi! Semnele alea au rămas acolo doar pentru cei care fac școala de șoferi. Material didactic.”

Relu NISTOR / C.L.
Hai...PA PA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...