Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

luni, 4 mai 2015

CERȘETORII... CE IMAGINE...PĂRERI!

Am pe lângă locuința mea un cerșetor care mai are puțin și mă buzunărește. Este de o insistență...apoteotică. Mă enervează la culme. Așa că am decis să întreb 10 câmpineni ce cred despre cerșetori, fenomenul numit cerșetorie și despre imaginea pe care cerșetorii o fac municipiului, dar mai ales României. După cum o să vedeți este un amalgam de păreri, dar ideea generală este totuși că...nu e bine fraților ce se întâmplă. Să vedem!

1. M-am obișnuit cu ei. A fost o perioadă când le mai dădeam și eu bani. Acum a zburat puiul cu ața. Mai ales când mă gândesc la imaginea pe care o fac României. 
2. Uneori mi-e milă, uneori mi-e silă. Milă îmi este de copiii cărora le dau bani și, după colț, apar părinții...iau banii și pleacă la cârciumă. Mă enervează insistența unora. Poate că unii chiar o fac din necesitate. Dar nu ai de unde să ști! Recunosc că nu le mai dau bani copiilor, pentru că sunt convinsă că banii nu rămân la ei. Și mai este un aspect...îi văd pe unii zdraveni, care ar putea merge la muncă. 
3. Ceea ce văd nu este o imagine prea frumoasă. Unii chiar că ar merita să fie ajutați. Dar mai sunt și ceilalți, care pleacă imediat la cârciumă. Am încercat să le dau o pâine și m-au întrebat: ce mama dracu să fac cu ea? 
4. Imaginea este foarte rea. Încerc să nu mai dau bani cerșetorilor. Să ne uităm în străinătate...totul este groaznic. Chiar ne fac de râs. Dacă spui român... spui de fapt cerșetor. Și cei mai mulți sunt de fapt... țigani.
5. La muncă cu ei, nu la întins mâna. Am o mare bâjă și pe ăia care iau ajutor social! Cu cei care sunt bolnavi sau au un handicap.. nu am nimic. Cu cerșetorii însă...numai când mă gândesc la imaginea groaznică pe care ne-o fac peste granițe... mă apună toți dracii.
6. Vreau să spun neapărat un lucru: și cei din vest au cerșetorii lor. Numai că nimeni nu arată ce fac ăia. Pe final...nu dau bani la cerșetori. 
7. Bani pentru un copil aș da, numai să știu că toți o să meargă pe băutură. ”Dă-mi un ban pentru o pâine”...și tu îi dai o pâine. Apoi, cu tupeu, copilul îți spune că el ți-a cerut un ban!
8. Ce să spun? Am o părere foarte proastă. Ce este nașpa este că românii sunt, cu toții, băgați în aceeași oală, peste granițe. Eu să le dau bani? Niciodată! Am umblat și eu pe afară și, sincer, m-a durut când am fost asociat cu ei.
9. Nu le dau bani decât dacă sunt suficient de buni ca să mă păcălească. Unii sunt chiar buni. Te păcălesc. Dar trebuie să spun că îi urăsc pe cei care își bagă copiii în față. Sincer...le mai dau bani bătrânilor. Copiilor le dau doar dacă mai am măcar o umbră de încredere că banii rămân la ei. 
10. Îi detest pe cei care cerșesc. Ar trebui să se ducă la muncă, să câștige un ban cinstit. E mai ușor la întins mâna. Și să fim sinceri, ne strică imaginea în Europa. De câte ori nu am auzit expresia: român = țigan = cerșetor! Nici măcar nu știți cât de nașpa este pentru cei care lucrează pe bune în vest.  

Este drept că uneori parcă ți se rupe inima! Unii oameni chiar merită ajutați. Poate că soarta le-a fost potrivnică. Poate! Dar, vorba multor intervievați, când mă gândesc unde ajung banii pe care eu îi ”donez unei cauze” parcă nu mai îmi vine să bag mâna în buzunar. Cât despre imagine...ce imagine? Cunosc câmpineni care lucrează pe afară, adică pun osul la muncă, și sunt ”amestecați”, într-un fel sau altul, cu cerșetorii. Asta nu este normal! Pe final...nu cumva oamenii ăștia, ca să nu par insensibil, ar trebui să intre în grija statului? Nu cu mult timp în urmă am asistat la o discuție între un agent al Poliției Locale și un cerșetor. Când cerșetorul a spus că într-o zi proastă câștigă în jur de 1 milion de lei vechi, am crezut că agentul o să îi rupă capul. Nu i l-a rupt. I-a dat o amendă. Pe care o să o plătească Mama Zmeilor. Mă întreb ce gândește acum agentul ăla când își vede ștatul de plată! Face grevă sau se apucă de cerșetorie. Nu m-aș mira să treacă pe varianta b!

Relu NISTOR / C.L.
Hai...PA PA!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...