Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

duminică, 26 aprilie 2015

VREAU SĂ LAS BACȘIȘ...NEIPOZABIL!

BRAVO DOM ~LE~...
BACȘIȘUL, ȘPAGA ȘI MITA!
(editorial)

VREAU SĂ LAS BACȘIȘ...NEIPOZABIL!

”Unde ești tu Țepeș Doamne”...restul cunoașteți. Cred că ăstia chiar au impresia că românii de rând, pe lângă faptul că sunt subnutriți (unii dintre ei), chiar sunt duși cu capul! Doar două exemple de, cum să le spun?...experimente legislative, care s-au lovit de poporul român: hai să-i punem porcului muzică atunci când este tăiat, și al doilea...cel mai tare...aveți grijă câtă țuică faceți în gospodărie! Bă, voi chiar credeți că dacă astea două legi nu sunt băgate deloc în seamă, faza asta cu impozitarea bacșișului o să țină? Mă uit la voi la TV și mă apucă râsul. Poate vă dăm și un mititel, ăla care nu era bun, dar pe care imediat a încercat o mare companie să-l scoată pe piață. Un fâs! Micul tot mic este, țuica tot țuică o să fie și porcul tot o să guițe când va fi tăiat. Așa că, din punctul meu de vedere vă anunț, ca simplu consumator, BACȘIȘUL VA RĂMÂNE BACȘIȘ! Puteți voi să stați și în cap și în fund! 
Înainte să mă enervez și mai tare, dau niște explicații simple. Nu sunt ale mele!
Citire din DEX!!!
”BACȘÍȘ, bacșișuri, s. n. Sumă de bani dată, peste plata cuvenită, pentru un serviciu personal, pentru a câștiga bunăvoința sau protecția cuiva. – Din tc. bahșis”.  
Și acum WIKIPEDIA
MITA reprezintă o sumă de bani sau orice alte obiecte date ori promise unei persoane, în scopul de a o determina pe aceasta să-și încalce obligațiile de serviciu sau să le îndeplinească conform dorințelor ilegale ale unui individ. 
Se vede că șpaga și mita intră cam în aceeași oală. Corect. Dar ce au măi nene ăștia, care votează legi nebune, de au pus ”ochiul” pe bacșiș? De câte ori nu au lăsat ei bacșiș pe la cârciumile pe unde au fost? S-au gândit să impoziteze și mitele sau șpăgile? Nu prea cred! Dar, în urma unor discuții purtate cu oameni de rând, âia de care voi vă bateți joc, am aflat un lucru: dacă ați fi ospătari nici mama dracu nu v-ar lăsa bacșiș! Dar, cine știe, poate îi obligați s-ar putea să vă dea o mică șpagă, o micuță mită! Lăsați-ne să îi ”atingem” cu un mic bacșiș pe ospătarii, barmanii sau ce or mai fi ei, care se poartă frumos cu noi. Nu ca voi. Este clar că încă nu înțelegeți diferența între bacșiș și mită/șpagă. 
P.S. Dacă porcăria asta de lege chiar va intra în vigoare, pe bune, aș vrea să aflu și eu care sunt firmele furnizoare de case de marcat? Întreb și eu așa, în doru lelii!

Relu NISTOR / C.L.  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...