Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

luni, 30 martie 2015

GREUTATEA GHIOZDANULUI UNUI COPIL! HAI SĂ ÎI COCOŞĂM!

Nu este prima oară când abordez acest subiect. De fapt.. este a doua oară! Numai că acum îi las pe părinţi şi elevi să spună ce au de spus despre greutatea ghiozdanului. Ca de obicei...la final... o să spun şi eu ceva.

1. Greutatea? Păi de ce crezi că mă duc cu maşina după el? Abia îl car eu!
2. Este o situaţie catastrofală. Te îndoaie! Iar pentru un copil totul duce la deformarea coloanei vertebrale. Dacă nu are pe cineva să îl ducă şi să îl aduca de la şcoală...totul este naşpa! E nenorocire! E groaznic! Ar trebui să aibă la ei doar nişte sandvişuri! Să nu mai amintesc de momentul când vine iarna!
3. Am o părere foarte proastă referitor la greutatea ghiozdanului. Îi bag undeva pe ăia de la Ministerul Educaţiei! Le pun o tonă de cărţi în ghiozdane!
4. Păi... este peste normal! Vor avea probleme cu coloana! Consider că este normal ca părinţii să meargă după ei la şcoală! Vorbim aici depre coloană! Chiar nu pricepeţi?
5. Da! Ghiozdanul este prea greu. Dacă presupunem că acel copil ia la el tot ceea ce îi trebuie... este foarte greu! Să mai presupunem că le iau chiar pe toate la ei! Cred că ar exista şi alte soluţii, în afara celei ca părintele să meargă după el la şcoală. Dar am o variantă foarte amuzantă! O carte la doi copii! Colegi de bancă! Ăia descurcăreţi! Dar să nu uităm că ar trebui implementată şi varinta dulăpioarelor pentru cărţi. 
6. Este foarte greu! Ar trebui să fie mai puţine culegeri şi mai puţine cărţi! Mai puţine caiete! Până la un moment dat... mergeam după el la şcoală! Nu mă gândeam decât la deformarea coloanei! Mai ales dacă ţin ghiozdanul pe un singur umăr!
7. Nu! Pentru că fiica mea nu se duce la şcoală cu ghiozdanul! Îşi ia doar ce îi trebuie! Dar asta este în Spania!
8. Da! Este destul de greu! Învăţătorul nu îi cere tot timpul să vină cu toate cărţile la şcoală! Din păcate...nu toţi! Unii pretind toate prostiile şi copiii trebuie să le care! Cred că totul depinde de învăţător! Te gândeşti şi la învăţătura lui...dar trebuie să te gândeşti şi la cârca lui!
9. Da! Normal! Să mai scoată din cărţile pe care nu le folosesc! Sunt prea multe cărţi pentru o materie.(ex: doar la mate au 7 chestii: manual, culegeri, caiet, caiete speciale...). Ar trebui să nu vină nimeni să îi ia de la şcoală. Normal ar fii să facă drumul dus-întors de unul singur! 
10. Chiar! Câte cară? Nu cred că mai cară cărţi! Cară cărămizi! Ca în construcţii! Noi ne duceam singuri la şcoală. Puteam! Mai bine să se reducă numărul de cărţi!

Acum eu! Indiscutabil ghiozdanul este prea greu! Am făcut şi un test la un moment dat! Nu vreau să vă spun câte KILE cântăreşte un ghiozdan. Am stat de vorbă şi cu un profesionist, nu doar cu părinţi şi elevi! Ce mi-a spus el? Scolioză! Aceasta este cea mai importantă problemă de sănătate! Cât priveşte creşterea în înălţime? Aici lucrurile sunt discutabile. Scolioza ...NU! Ca să fiu cinic, pe final, eu spun să cumpărăm copiilor nişte ghiozdane mai mari. Poate încap şi ăia de la Ministerul Educaţiei în ele. Şi poate că nu mai ies! Poate face copilul scolioză şi îi lasă într-un şanţ!

Relu NISTOR / C.L.    
Hai...PA. PA!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...