Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

marți, 10 martie 2015

EDITORIAL...și interviuri telefonice!!! RESPECT PENTRU BICICLIST?

Am avut o dimineață interesantă. A venit la mine un prieten care mi-a spus că l-a lovit o mașină, în timp ce mergea cu bicicleta. Și...SURPRIZĂ MARE....șoferul nu a oprit. Apoi mi-am adus aminte că și eu am fost în situația lui. Și a apărut întrebarea: SUNT BICICLIȘTII RESPECTAȚI ÎN TRAFIC?
Haideți să vedem care sunt răspunsurile bicicliștilor și șoferilor intervievați telefonic. Aleatoriu!
TRAGIC ȘI AMUZANT ÎN ACELAȘI TIMP!


1- Nu sunt respectați... și... de cele mai multe ori... te enervează!
2- Nu prea. O mentalitate greșită a șoferilor. Se cred stăpânii șoselelor. Aici intră și bicicliștii și pietonii!
3- Păi..vorbim de un vehicul pe două roți. Nu ai carnet! Cred că sunt și dispoziții referitoare la siguranță. Dar nu cred că este corect să dea cineva cu mașina peste tine! Este obligația șoferului să nu dea peste tine!
4- Nu prea. Unii nu îți acordă prioritate, deși ai prioritate. Sunt și șofer...și biciclist! Ca biciclist trebuie să dai semnal! De acord! Numai că unii îți taie calea! Nu am fost lovit! Doamne ferește!
5- Mai sunt și bicicliști care ignoră regulile. Problema cu...alcoolul! Eu, din fericire, nu am avut nici un accident! Dar am fost amendat pentru că nu aveam stopuri. Totuși, majoritatea șoferilor te claxonează, te avertizează. În caz de accident... vina poate să aparțină amândurora! Singurul accident, dacă îi pot spune așa, a fost când un șofer a deschis portiera și m-a împrăștiat pe stradă.
6- Facem și noi greșeli. Recunosc asta! Dar uneori parcă suntem invizibili! Chiar dacă respectăm regulile de circulație. Am prieteni bicicliști care au fost trăsniți pe neașteptate și șoferul nici măcar nu a oprit!
7 - Toată viața am fost biciclist. Trebuie să respectăm regulile de circulație. Dar și noi trebuie să ne ferim de mașini. Nu am fost lovit. Dar... am scăpat ca prin urechea acului. Nu m-a văzut! Șoferii nu prea ne văd, mai ales dacă nu avem echipamentul necesar. Mai ales când e ceață. Dar mai vreau să spun că există și mulți șoferi... agresivi!
8- Nu suntem respectați! Mai mult nu am ce să comentez!
9. Nu suntem respectați. Dar pe bună dreptate! Sunt oameni care merg cu bicicleta și mai sunt și bicicliștii! Șoferii ne bagă pe toți în aceeași oală. Toți țiganii, toți bețivii...merg pe unde bate vântul!
10- Nu sunt respectați! Cauza? Nu îi vezi! În general te asiguri de mașini, nu de bicicliști sau motocicliști! Asta e!

Chiar că asta e! Numai că așa cum a spus și unul dintre intervievații mei trebuie să facem un lucru chiar interesant...”Dar și noi trebuie să ne ferim de mașini.” Total interesant! Scuzați repetiția! Din tot ce am auzit și am citit, am tras o concluzie: pe patru roți e mai sigur decât pe două!  Și asta o spune unul care are vreo patru biciclete în garaj. Și niște motociclete!


Relu Nistor




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...