Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

sâmbătă, 13 august 2016

MUNICIPIU? DE CE?

În urmă cu câteva zile am luat parte la o discuţie foarte interesantă. De fapt...nu am luat parte...ci doar am ascultat! Ştiţi voi... acele "sfaturi populare" care se formează prin zona pieţei? Acei domni care comentează tot ce este de comentat. Argumente şi contrargumente, discuţii deschise, uneori cu
accente tăioase, replici amuzante, ce să mai...tot tacâmul. "Şedinţa" la care am tras cu urechea se referea la faptul că "ce ne trebuia nouă să devenim municipiu?" Da, că avem statut de municipiu, încă din 1994, prin decret guvernamental. Aşa că m-am gândit să întreb 10 câmpineni ce le-a adus adus statutul de locuitori ai unui municipiu şi dacă este bine că am renunţat la cel de oraş.

 1. Câmpina nu are faţă de municipiu. Nu am avut nimic de câştigat. Consider că era mult mai bine să rămână la statutul de oraş. Ce s-a întâmplat? Au crescut taxele şi impozitele. În rest...dacă ai nevoie să rezolvi ceva...tot la Ploieşti ajungi. O pălărie mult prea mare pentru noi! Nu cred că ne trebuia!

2. Nu m-a ajutat cu nimic, cu absolut nimic. Doar taxe şi impozite mai mari. Poate că era cazul să devină municipiu, dar blocarea din momentul de faţă nu dă nici un fel de speranţă spre o anumită dezvoltare. Noi nu ne mai putem extinde pe orizontală. Toată industria a fost distrusă, nivelul de trai în loc să crească a scăzut. Şi să nu uităm că toate chestiile importante pe care le avem de rezolvat...le rezolvăm la Ploieşti, nu la Câmpina.

3. Pe mine nu m-a ajutat cu absolut nimic. Nu scrie pe mine municipiu. Nu scrie pe salariul meu municipiu! Locuiesc într-un municipiu, pe o stradă fără canalizare. Şi, ce să mai, totul se rezolvă la Ploieşti, de la un permis de conducere până la o urgenţă mdicală. Am păţit-o pe pielea mea. Ne-am ales doar cu taxe şi impozite mai mari, într-o localitate în care industria a fost îngropată cu bună ştiinţă. Nu ştiu dacă era mai bine să rămânem la statutul de oraş, dar municipiu? Cunosc alte localităţi care au devenit municipii, în adevăratul sens al cuvântului. Până şi din punct de vedere politic ...tot Ploieştiul ne controlează! De acolo vin ordinele!

4. Nu am înţeles de la început de ce am fost trecuţi la statutul de municipiu. Cu ce m-am ales! Cu un buletin pe care scrie municipiu? Nu văd nici o schimbare...tot oraşul Câmpina suntem! De ales ne-am ales cu taxe şi impozite mai mari, calitatea serviciilor a rămas aceeaşi şi...ce mă deranjează cel mai tare este faptul că de foarte multe ori aud expresia: mă duc până la Ploieşti să rezolv o problemă, nişte hârtii! Aşa că eu, ca simplu câmpinean, spun aşa: nu am înţeles atunci...nu înţeleg nici acum! Consider că totul a fost o învârteală politică, pentru că economică nu are cum! Economia e moartă! Realitatea este că suntem un municipiu, dar unul mort!

5. Nu trebuia să trecem de la statutul de oraş la cel de municipiu. Un municipiu ar trebui să aibă mai multe locuri de muncă, aşa cum avea cândva Câmpina, ar trebui să aibă canalizare totală, nu parţială, ar trebui să aibă un spital demn de statutul de municipiu şi mult altele. În municipiul Câmpina poţi să-ţi faci doar buletinul(chiar şi în ziua alegerilor)...în rest...tot omul ia drumul Ploieştiului. Nu am avut nimic de câştigat, dimpotrivă ne-am ales cu taxe şi impozite mai mari. Serviciile sunt la fel. Concluzia: trebuia să rămânem la statutul de oraş. Şi încă ceva! Nu mă încântă infrastructura, în condiţiile în care avem "mini-giratorii la preţ de metropolă"!

6. În nici unn caz nu trebuia să facem pasul ăsta! Tot ce am "primit" au fost taxe şi impozite locale mai mari. Avem străzi fără canalizare, avem străzi neasfaltate...ce să mai...ca la ţară. Încă mai vedem căruţe trase de cai, deşi acest lucru este interzis! Ce fel de municipiu suntem? Se primesc ordine de la Ploieşti, mai ales de la Consiliul Judeţean, şi noi, ca proştii le executăm! Municipiul Ploieşti decide, municipiul Câmpina execută. Orbeşte! În viaţa de zi cu zi nu văd nici un avantaj! Dacă vede cineva vreunul, să mă anunţe!

7. Să ne înţelegem de la început: trebuia să trecem la statutul de municipiu, măcar pentru două aspecte: atragerea de fonduri europene, care sunt mai mari decât cele acordate oraşelor şi pentru dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii. Dar, că există un dar, ce s-a făcut? A apărut o ieşire din localitate spre DN1(bună), a apărut un bazin acoperit(bun...şi apropo, ce s-a întâmplat cu celălalte?) şi...nu mai ştiu. Cât despre întreprinderile mici şi mijlocii, în loc să fie ajutate...le-au dat la gioale! Ca fiecărui câmpinean, prin taxe şi impozite mărite. În rest..nu s-a schimbat nimic. De exemplu: mi-am deschis o firmă şi am fost nevoit să angajez un consultant, să alerge ca nebunul prin tot Ploieştiul după hârţogărie. Că la municipiul Câmpina nu s-a putut. Concluzia: am cam devenit degeaba municipiu! Plătim mai mult şi...cam atât!

8. Această schimbare nu m-a ajutat cu nimic. Nu s-a schimbat nimic, cu excepţia taxelor şi impozitelor locale. Care... evident că au crescut! Cred că ne-a ajutat, poate, prin faptul că am primit mai multe fonduri de la Consiliul Judeţean. Dacă au vrut ăia, pe linie politică, să dea mai mulţi bani către Câmpina!

9. Păi...personal, această schimbare de statut nu m-a ajutat cu nimic. Din contră...ştiu doar că scot mai mulţi bani din buzunar pentru taxe şi impozite. Nu mă încălzeşte cu nimic că locuiesc într-un municipiu şi nu într-un oraş. Din punctul meu de vedere putea să fie trecut în acte şi ca sat!

10. Nu mi-a adus nimic bun! Mai mult decât atât...mi-a luat! Bani! Ce mi-a dar mie statutul de locuitor al unui municipiu nu doresc nimănui. Restul e cancan! Suntem municipiu doar ca să fie două în judeţ!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...