Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

miercuri, 3 august 2016

ANIMALE ŞI...ANIMALE!!!

ANIMALE ŞI...ANIMALE!!!
(editorial)

Am să scriu acest material la cererea unui bun prieten, care văzând că nu am reacţionat în nici un fel la vederea imaginilor difuzate de postul Kanal D, referitoare la ceea ce se întâmplă la Adăpostul de Câini Câmpina, m-a întrebat care este punctul meu de vedere. O să scriu din "trei unghiuri"...şi anume: reporter de teren, proprietar de câine şi...om!

1.Reporter de teren. 

Încă de la începuturile campaniei de strângere a câinilor comunitari de pe străzile Câmpinei, am participat la câteva "acţiuni". Am văzut, am filmat şi am dat pe post imaginile cu echipele de hingheri care tranchilizau câinii comunitari, care ulterior erau duşi la un adăpost din Ploieşti. Am fost şi acolo, am filmat şi cei care urmăreau pe atunci postul Prima TV Câmpina, au văzut care erau condiţiile de acolo. Destul de bune, dacă îmi aduc eu bine aminte. Ţin minte că l-am avut invitat în emisiune şi pe medicul veterinar de la respectivul adăpost, subiectul principal discutat fiind confirmarea sau infirmarea unui zvon care apăruse în presă, şi anume faptul că unii câini comunitari ajungeau pe post de "cină" la grădina zoologică. La vremea respectivă medicul veterinar a demonstrat cu acte că totul este în regulă, că zvonul era doar un zvon şi că întreaga activitate de "colectare" a câinilor comunitari se desfăşura în condiţii legale. Apoi contractul cu firma din Ploieşti a luat sfârşit şi Primăria a trebuit să continue activitatea de strângere a câinilor comunitari de pe raza municipiului Câmpina. Aşa a apărut, de acum "celebrul", adăpost de la Zorile. Multe detalii concrete referitoare la cum a ajuns "afacerea" pe mâna lui Sandu Chirobocea, fost primar al Telegii, nu prea am şi nici nu vreau să mă hazardez în afirmaţii pe care nu le pot susţine cu probe solide. Dar, revenind la părerea mea, ca reporter de teren, consider că acţiunile de strângere a câinilor comunitari de pe străzi era o prioritate.
Şi încă mai este. Sondajele au arătat-o şi încă este o problemă a cărei rezolvare nu o văd apropiindu-se cu paşi repezi. Mulţi oameni au fost muşcaţi de maidanezi şi încă mai sunt muşcaţi. Registrele de la Camera Primiri Urgenţe a Spitalului Municipal Câmpina stau...dovadă clară! Concluzia: câinii fără stăpân trebuie strânşi de pe străzi, duşi într-un adăpost, trataţi corespunzător, castraţi şi, în conformitate cu prevederile legale, dacă nu sunt adoptaţi într-o anumită perioadă de timp, să se ajungă la soluţia finală: eutanasierea. Acesta este punctul meu de vedere ca reporter de teren!

2. Proprietar de câine.

Am un câine, de vreo şapte ani şi jumătate. Un câine care are acum toate "actele" la zi. Suntem disperaţi când se îmbolnăveşte. Un "suflet" la care ţinem din tot sufletul. Asta în condiţiile în care l-am găsit pe stradă, când avea doar vreo şase luni (slab şi jigărit), iar acum este un important (frumos) membru al familiei, care ne oferă în fiecare zi o afecţiune pe care uneori nu o primeşti de la un om. Este foarte cuminte şi deştept, cum sunt cei mai mulţi dintre câini (chiar şi maidanezi). Uneori tind să cred că acest animal ne oferă mai mult decât îi oferim noi. M-aş bate cu lumea pentru el. Păcat că foarte puţini câini vagabonzi au parte de un destin ca al lui. Nu l-aş da pentru nimic în lume. Cine are câine ştie că nu exagerez. Concluzia: Iubiţi şi câinii vagabonzi!


3.Om.

Îmi este oarecum greu să fiu om "în exprimare" după ce am văzut materialul de pe Kanal D. Sincer să fiu...nu mă aşteptam să văd aşa ceva, să văd nişte imagini care mă fac să mă întreb: cine este cu adevărat animalul, în toată această poveste? Toate aceste atrocităţi s-au petrecut şi se petrec chiar sub nasul nostru, ce-i drept...dincolo de nişte garduri înalte. Despre "personajul" din imagini, în persoana lui Sandu Chirobocea, nici nu cred că mai are rost să comentez. Cu guriţa lui şi-a făcut angajaţii "cizmari" şi pe el "măgari"! La plural! Cu toţii am văzut imaginile, cu toţii am fost răscoliţi sufleteşte! Nu ai cum să nu te îngrozeşti! Dacă nu simţi nimic...eşti un animal. Un animal care grăieşte, care ucide cu sânge rece şi cu gândul doar la bani, nişte necuvântătoare lipsite de apărare.
Parcă l-aş lăsa puţin deoparte pe "şeful adăpostului"...care ne-a arătat cu vârf şi îndesat ce fel de hram poartă, şi m-aş întreba, aşa cum au făcut mulţi alţii: măi fraţilor...ăsta chiar a "acţionat" de unul singur? Oare care sunt sumele pe care le-a "tocat" din bugetul municipiului Câmpina? De ce nimeni dintr-o funcţie importantă nu a ieşit "la rampă" să dea nişte explicaţii? Cine va fi tras la răspundere? Va fi cineva tras la răspundere? Când? Cum? Alo...voi toţi cei care sunteţi implicaţi, că sunteţi mai mulţi, să nu uitaţi un lucru: am aflat şi noi ce se întâmplă la adăpostul de câini! Şi, sunt sigur că nu vorbesc doar în numele meu, vrem să vedem cum cad nişte capete! Şi nu oricând, ci cât mai curând! Nu au văzut doar câmpinenii! O ţară întreagă a fost oripilată. Noroc că imaginile au fost "blurate"...Concluzia? Nişte animale! Şi nu vorbesc aici despre câini!

Acestea sunt cele trei puncte de vedere. Am încercat să fiu cât mai obiectiv prin cele "trei unghiuri" în care am abordat problema. Aş mai fi scris, cel puţin la punctul 3, dar cred că limbajul pe care l-aş fi folosit ar fi devenit "animalic". Atât pentru moment! Aştept, ca mulţi alţii, să văd că ceva se "mişcă", că vinovaţii sunt traşi la răspundere (şi nu doar de ochii lumii) şi sper să nu mai fiu nevoit vreodată să văd astfel de imagini. Nici la noi, nici în altă parte. Să nu mai lăsam "animalele" bipede să se joace cu viaţa unor patrupede nevinovate.
Relu NISTOR





Un comentariu:

COMMENTATI AICI...