Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

duminică, 30 octombrie 2016

ATENŢIE la..."şoferii de vară" (de duminică!!!)

Vrem, nu vrem...o spunem sau nu o spunem, dar sigur o gândim: şoferii de vară (de duminică) există şi, de multe ori, crează numai necazuri în trafic. Zilele trecute am fost martorul unui "eveniment" cauzat de un "şofer de vară" în intersecţia de lângă piaţă, cea semnalizată doar prin indicatoare. Era în intersecţie o "bulibăşeală" de nu se mai înţelegea nimic. Totul din cauza unui astfel de şofer, care, rămas în mijlocul intrsecţiei, nu mai ştia care, cum, de unde are prioritate.  Noroc cu ceilaţi şoferi, care l-au ocolit şi prin stânga şi prin dreapta, legal sau nu, dar în cele din urmă intersecţia s-a deblocat. Abia când a rămas singur în intersecţie, aşa zisul şofer şi-a văzut de drum. Ploua mărunt şi era o "umbră" de ceaţă! Astfel de situaţii, mai mult ca sigur, au văzut toţi conducătorii auto. Este un aspect care deranjează. Aşa că l-am supus discuţiei mai multor conducători auto, de la instructori auto, taximetrişti, şoferi de cursă lungă, şoferi transport marfă şi şoferi...pur şi simplu. Să vdem ce au ei de spus despre "şoferii de vară" (de duminică)!!!

1. Clar există şoferii de vară sau, să le spunem de duminică! De apărut au apărut pe străzi, dar eu aş vrea să dispară cât mai repede. Ăştia conduc decât o dată pe lună şi atunci trebuie să fie şi soare. Acum au două variante: ori bagă maşina la naftalină, în garaj, sau ies pe străzi. Îi vezi că se mişcă mai încet, pleacă mai greu de la semafor, se vede că sunt crispaţi. Este vorba de lipsă de experienţă. Şoferii ăştia de duminică nu au experienţă, nu au căpătat reflexele necesare conducerii unui autovehicul. Aceşti şoferi nu pot deveni...ci sunt un pericol în trafic! Într-o situaţie de risc, într-o situaţie neprevăzută, pot provoca un accident. Un astfel de şofer face 30-40 de ore de conducere, ia permisul, dar reflexele le capătă pe parcurs, singur, după ce îşi ia permisul, în 2-3 ani de zile! Cu condiţia să şofeze! Unii îşi iau permisul şi conduc din an în Paşte! Există oameni care au prmis de conducere de 25 de ani şi nu au mai condus de 15 ani! Experienţa o capeţi singur, pe parcurs, nu la şcoala de şoferi! Când vezi un astfel de şofer trebuie să ai mare grijă, trebuie să te fereşti tu de el, într-un fel sau altul! Cu siguranţă nu te va feri el pe tine!

2. Mulţi dintre ei pot fi numiţi aşa, deşi unii conduc chiar în fiecare zi! Cum îi recunosc în trafic? Sunt cam proşti! Îi vezi că merg încet pe prima bandă...tâcâ-tâcâ-tâcâ...e groasă treaba! Sunt periculoşi pentru că nu ştiu să controleze o maşină în condiţii diferite, polei, ploaie, ceaţă...să nu mai vorbim de zăpadă...atunci trag pe dreapta şi îi vezi pe la TV că: vai, am îngheţat de frig! Îţi dai seama că e şofer de vară după cum merge, mai ales în oraş! Trebuie să fiu eu mai atent, ca să nu intre prostul în mine. Soluţia? Eu am cameră de filmat pe maşină! Aşa că dacă intră vreun prost d-ăsta în mine, măcar am dovada că nu e vina mea! Când vine poliţistul pot să-i demonstrez că nu e vina mea. Îi arăt filmarea...uite nene, îl vezi cum mi-a tăiat calea? Acesta este motivul pentru care mi-am luat camera: şoferii de vară!

3. Deja se văd aceşti şoferi de vară în trafic. Îi văd în fiecare zi. Şi acum încă nu s-a stricat vremea rău! Îi vezi cum se pierd la volan, în perioada asta a anului! Nu îţi rămâne decât să fi atent şi pentru el! Camerele de filmat sunt o soluţie, ai măcar o mică dovadă acolo, dacă intră dobitocul în tine! Pentru că sunt pierduţi definitiv când apare ceva pe jos! Nu ştiu să se comporte pe anumite porţiuni de drum, acoperite cu te miri ce! Ce să faci? Până nu greşesc mai grav, sau de mai multe ori, nu ai ce să le faci! Până rămân fără permis! Dar până atunci mergem pe proverbul: paza bună trece primejdia rea!

4. Şoferii de vară pot fi văzutţi uşor pe stradă. Dar acum că se strică vremea...La revedere! În sensul că nu mai circulă. Dacă ies în trafic e un mare balamuc! Pur şi simplu nu au experienţă. Când îi văd în faţa mea sunt mult mai atent, îmi apăr spinarea! Un lucru e sigur: dacă nu circulă, nu capătă experienţă. Când îi văd în faţa mea... normal...îmi este puţin teamă! Mi-a trecut prin cap să-mi pun şi eu o cameră pe maşină. Cunosc persoane care au făcut asta!

5. Când dai peste un şofer de vară...nu ai cum să nu îţi dai seama! Mai ales când plouă sau e puţină ceaţă...e circul pe pământ! Ce fac când dau peste unul în trafic? Îl iert o dată, îl iert a doua oară după care îi zic tot ce îmi vine la gură! Şi...fac tot posibilul să nu intre în hârbul meu! Să şti că la un moment dat îmi cumpărasem şi o cameră de filmat. Dar nu mai ştiu de ce am dus-o înapoi. Însă nu ştiu sigur dacă o astfel de filmare poate fi considerată probă. Vorbeau ăştia pe la televizor...dar nu ştiu. Oricum, o astfel de cameră ar fi bună împotriva şoferilor de vară şi nu numai.

6. Da, dau peste ei! Dar să şti că mai mult în ţară... decât afară! Îi vezi din prima, te claxonează, nu au răbdare, sunt grăbiţi, sunt handicapaţi! Nu respectă reglile de circulaţie, nu respectă nimic! Când vine toamna, iarna, s-a terminat şmecheria. Mai bine s-ar face singuri pietoni! Când îi văd în faţa mea, caut pe cât posibil să evit o tamponare sau ceva de genul ăsta. Îmi iau măsuri mai mari de precauţie, păstrez o distanţă mai mare. Tot felul de chestii d-astea! Asta pentru că nu ai ce să le faci! Pur şi simplu sunt şoferi de vară, de duminică! Am auzit că vorbesc ăştia prin Parlament că dacă te repeţi în prostia ta de mai multe ori...ţi se poate lua permisul. Poate aşa se vor mai rări şoferii de duminică, cei care încurcă traficul de îţi vine să înjuri tot timpul.

7.  Sincer să fiu..acestă categorie de şoferi există! Nu prea ştiu cum au ajuns ăştia şoferi...poate la apelul macaroanelor, eu ştiu? Primul lucru pe care-l fac este să mă protejez de ei, să fiu foarte preventiv. Ei sunt cei care crează probleme în trafic. Ei sunt "bizonii" din ziua de astăzi...nu contează dacă este ceaţă, dacă în maşină ai doi copii, pe ei nu îi interesează! Numai că se ajunge să îi aduni şi de pe stradă cu făraşul. Şi pe ei şi alţii nevinovaţi! Oricum totul pleacă de la lipsa de experienţă. Pentru noi, ceilalţi, care le avem cu volanul, cred că singura soluţie este să ne montăm camere de filmat. Ca în Rusia, să nu mai avem probleme cu societăţile de asigurări. Eşti şofer prost, ia filmarea de aici şi plăteşte! Simplu!    

Persoanele cu care am stat de vorbă chiar ştiu ce este ăla un volan. Stau toată ziua cu el în mână şi ştiu despre ce vorbesc. Sunt total de acord cu ei, însă, ca şi ei, nu prea întrevăd o soluţie. Au luat permisul, aşa cum l-au luat, acum sunt şoferi şi au dreptul să circule! Cum? Exact aşa cum au spus interlocutorii mei. Ce facem? Din răspunsurile primite reies două soluţii: ne ferim de ei ca dracu de tămâie şi ne montăm camere de filmat pe maşini. Ca în Rusia! Să vedeţi ce de filmuleţe marca "made în România" o să vedem pe net!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...