Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

marți, 20 septembrie 2016

OMG...câmpinenii sunt în viaţă!!!

Am scris de mai multe ori despre faptul că urbea asta, în care trăiesc şi eu de vreo 41 de ani, parcă este prinsă într-o "bulă a timpului".
Am scris şi un material, cu ajutorul vostru, în care am "dezbătut" statutul de "municipiu" al Câmpinei. Rezultatul a fost pe măsura întrebărilor de atunci: Municipiu? De ce? Am scris şi despre faptul că avem un "hectar" de farmacii şi vreo două de bănci, dar am scris şi despre un aspect delicat: populaţia din Câmpina există...dar lipseşte cu graţie! De ce revin asupra subiectului? Pentru că sâmbătă şi duminică a fost festivalul Serbările Toamnei 2016. Cum a fost...a fost! Dar, că există un dar, m-a lovit în "moalele capului" faptul că reprezentanţii administraţiei locale s-au lăudat cu nişte cifre, aproximative, ce-i drept! În prima seară: aproximativ 6.000 de participanţi, vizitatori, curioşi, băgători de seamă şi oameni care poate că nu aveau ce face acasă. În seara a doua, duminică, de pe scenă s-a anunţat că, în centrul "municipiului", chiar înainte de "jocul de lasere", sunt în jur de 10.000 de participanţi (wikipedia: Câmpina 2002 - 38.789, Câmpina 2011 - 32.935). Participanţi din Câmpina şi localităţile limitrofe. Mult! Sunt de acord! Numai că aş vrea să privim lucrurile şi din alt unghi...dacă se poate. Şi se poate! OK...avem Serbările Toamnei şi...Revelionul! Un calcul de grădiniţă: 3 zile pe an se vede că oraşul este populat! În rest...singurul loc unde mai dai de o "îngrămădeală" este zona Pieţei Centrale.
Şi asta ziua...mai ales în week-end şi în zilele de salariu! Am o întrebare, că sunt curios din fire: Dacă aţi ieşit seara în oraş, după orele 21.30, cu câţi oameni v-aţi întâlnit? Eu am ieşit... şi din această cauză adresez întrebarea. Dar nu o să las câmpinenii, care locuiesc în Câmpina, să răspundă la această întrebare, ci câteva persoane plecate de ceva timp din oraş sau venite de curând în "târşorul" nostru.

Subiectul 1(Bucureşti): Sunt plecată din Câmpina de mai bine de 10 ani. Când vin acasă dau de o...amorţeală, de prea multă linişte. Cred că este un oraş numai bun să te retragi la pensie. Zici că eşti într-un sătuc. Nu ai unde să-ţi petreci timpul liber. Când intri în oraş... parcă e pustiu!

Subiectul 2(Braşov): După ce am terminat facultatea am rămas la Braşov. Mai vin din când în când, dar nu stau mult, pentru că nu am ce face. Mă plictisesc în draci! Sunt "pasăre de noapte" şi aici nu prea am pe unde să zbor. Dai cu tunul, după lăsarea întunericului, şi nu găseşti pe nimeni. Unde sunt oamenii de pe străzi? Îmi aduc aminte că era mare forfotă pe centru. Ieşeau oamenii la plimbare. Ce s-a întâmplat?

Subiectul 3(Bucureşti): Pot să-l laud pentru că a rămas liniştit şi curăţel. Dar e monoton. E mort! Mă deranjează...dar nu am ce face! Dacă rămân mai mult aici mă...îndobitocesc! Nici la pensie nu aş veni înapoi, pentru că sunt un tip activ. Le spun părinţilor mei să mai iasă din casă şi îmi spun că nu au unde să se ducă! Unde este viaţa de noapte în oraşul ăsta?

Subiectul 4(Ploieşti): M-am mutat de curând în Câmpina. Din prima am remarcat liniştea şi faptul că este o localitate curăţică. Dar după câteva zile m-am întrebat...unde sunt oamenii? Spun asta pentru că, după 21.00-22.00...străzile sunt goale! Unde este tineretul? Nu văd pe nimeni să iasă măcar la o plimbare. Aşa, din când în când, mai trece câte o maşină! M-am mutat într-o staţiune de penionari? Oraşul ăsta chiar e mort?

Subiectul 5(Constanţa): Sunt plecat din Câmpina de vreo 20 de ani. După facultate. Dar mai vin din Constanţa...cam o dată la doi ani. Auzi...la voi a încremenit timpul? E oră de linişte 24 din 24? Măi omule, când ajung la Câmpina mă dor urechile, aud greierii, aud trenul care trece pe la Poiana Câmpina! Unde stau ascunşi oamenii?

Iată răspunsurile unor tineri de vârsta mea. Unii au plecat, alţii au venit în această "oază" de linişte. Închei cu acelaşi calcul de grădiniţă: 3 zile dintr-un an? Doar atunci pot fi văzuţi câmpinenii în număr mare pe străzile "municipiului"? 3 zile...e mult, nu-i aşa? Haideţi, somn uşor! E timpul să închideţi telefoanele, televizoarele şi calculatoarele. Să nu cumva să facem gălăgie!

P.S. Aşa...de amorul artei, am stat de vorbă şi cu câţiva câmpineni "get-beget". Surpriză! Am primit acelaşi tip de răspunsuri şi din partea lor. Gata...STINGEREA!










Un comentariu:

  1. Raspunsul il aveti in comentariile interlocutorilor, toate incep cu ,, sunt plecat de ceva vreme dun Campuna,,....pai daca toti sunteti plecati in diverse locuri , va asteptati ca parintii si bunicii vostrii sa iasa prin baruri si sa bantuie noaptea pe strazi? Campina este un oras linistit, cu oameni linistiti, care se plimba ziua si seara , noaptea, oamenii care muncesc se odihnesc!

    RăspundețiȘtergere

COMMENTATI AICI...