Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

marți, 29 noiembrie 2016

CE-MI MAI PLACE...MATEMATICA!!!

De când mă ştiu am fost foarte "bun" la matematică şi limba rusă! Cel puţin pe a doua... nu am avut-o în programa şcolară. Simplu! Cu matematica însă...lucrurile au stat altfel! Ca majoritatea elevilor am avut cu ea o relaţie... ceva de genul: lasă-mă ca să te las! Şi cu toate aceste "neajunsuri" am învăţat să fac totuşi nişte adunări, nişte scăderi şi nişte înmulţiri. Cu împărţirile...hmmm! Gata cu introducerea! Astăzi am intrat în posesia ziarului Info Câmpina, nr.61, din octombrie 2016.
Îl răsfoiesc în viteză şi...îmi sare un titlu direct în "pifometru": "Peste 30.000 de câmpineni sunt aşteptaţi să voteze la alegerile parlamentare din 11 decembrie"... Ce mă? Stai aşa că nu-i aşa! Am răscolit eu prin amintiri, am răsfoit câteva agende mai vechi şi am găsit câteva cifre. Dar m-am hotărât să apelez la un bun prieten, internetul. Prima oară am intrat pe Google şi am dat căutare la: populaţia municipiului Câmpina. Răspuns: 32.935 LOCUITORI, în anul 2011. Bun! Am intrat şi pe Wikipedia şi când colo...acelaşi răspuns: 32.935 LOCUITORI, tot în anul 2011. Bun! Acum iau ziarul primăriei şi...citez: "Conform informaţiilor din Registrul Electoral, actualizate la 8 noiembrie, în municipiul Câmpina sunt 32.097 ALEGĂTORI." Nu sunt eu prea bun la matematică, dar ceva este total în neregulă.
Conform celor două surse de pe net, în 2011, Câmpina avea 32.935 de locuitori iar acum, în 2016 avem 32.097 de alegători? Păi...cam care ar trebui să fie populaţia urbei noastre, dacă i-am aduna şi pe cei fără drept de vot, pe cei care nu au 18 ani?
 Întreb şi eu! Cred că s-ar ajunge pe undeva pe la 50.000 de locuitori! Ceea ce este imposibil! Alte întrebări simple: câţi suntem până la urmă şi câţi au drept de vot? Că ne-aţi băgat în ceaţă! Ne "organizăm" şi noi? Cei de la Registrul Electoral au numărat şi morţii? Nu că ar fi pentru prima oară! Am căutat prin tot ziarul o căsuţă redacţională, să dau un telefon cuiva, să anunţ că cifra aia este "imposibilă". Nu am găsit nici un nume de reporter, redactor sau ceva de genul ăsta! Am găsit numărul Dispeceratului Poliţiei Locale. Să-i sun pe ei? În nici un caz! Oricum...este o greşeală şi greşeala este omenească!
Îi rog însă pe cei responsabili de apariţia ziarului municipalităţii, să ne scoată "din ceaţă" în numărul viitor al Info Câmpina. Până în alegeri...dar cred că nu mai este timp! Dacă nu...îi punem noi un "dez" în faţă şi gata problema! Ce sunt cei 32.097? LOCUITORI SAU ALEGĂTORI? 
Relu Nistor  




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...