Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

sâmbătă, 5 noiembrie 2016

Ce-ar fi să gândim (şi)...cu capul!!!

Există, să îi spunem aşa, o "poveste urbană" în "municipiul" Câmpina. Cred că toată lumea a auzit-o! Este vorba de "şeful" ăla de tren, care, la examenul pentru obţinerea permisilui de conducere, a trecut peste calea ferată de la Turnătorie, fără să schiţeze măcar gestul de a opri, atunci când a văzut "Crucea Sfântului Andrei". A trecut pur şi simplu peste calea ferată, lucru care l-a făcut pe poliţistul examinator să-l întrebe, bineînţeles, de ce nu a oprit la calea ferată. Povestea, cât de reală este...nu ştiu, spune că pretendentul la statutul de şofer i-ar fi răspuns poliţistului: Păi ce tren să treacă pe aici? Eu sunt singurul care conduce locomotiva aia! Nu ştiu cum se termină "povestea urbană"....poliţistul o fi gustat gluma sau "şeful" de tren a rămas doar..."şef" de tren? 
 De ce această poveste? Pentru că ea poate fi cumva "extrapolată". Aşa că...ce-ar fi să gândim (şi)...cu capul? Măi oameni buni...avem o cale ferată care merge de la Rafinărie (ce a mai rămas din ea, adică nimic!) către Poiana Câmpina, cale ferată care este "traversată" de trei străzi: Plevnei, B.P. Hasdeu şi bd. Carol I. Atât eu, cât şi nişte prieteni care au văzut "minunăţia" din Câmpina, avem probleme mari cu "înţelegerea" unui aspect! Sau poate că nu noi suntem cei "defecţi". 
Poate că "defecţi"sunt alţii... care gândesc după reguli numai de ei ştiute! Bun! Rafinăria este la pământ, pe calea aia ferată nu mai trece nici un tren şi...colac peste pupăză, calea ferată a fost asfaltată în zona unde se intersectează cu bd. Carol ! În stânga şi-n dreapta bulevardului a crescut o iarbă numai bună de păscut capre! Ce nu înţelegem noi este...cam aşa: scumpe şi dragi autorităţi, dacă aţi "îngropat" în asfalt calea ferată de pe bd. Carol I...de ce Mama Zmeilor nu faceţi acelaşi lucru şi pe străzile Plevnei şi B.P.Hasdeu? Să presupunem, prin absurd, că ar mai pleca un tren de la Rafinărie, către Poiana Câmpina! Ok! Trece garnitura peste strada B,P Hasdeu şi ajunge la bd. Carol I. Acolo ce face? Îşi ia zborul? 
Puţin probabil! Valabilă şi varianta cu trenul care ar veni dinspre Poiana Câmpina! Trece de strada Plevnei şi la intersecţia cu bd. Carol I...îşi ia din nou zborul? Bineînţeles că toate cele trei "intersecţii" ale căii ferate cu străzile sunt semnalizate corespunzător, având de la bariere, cruci ale "Sfântului Andrei" şi lămpi de avertizare luminoasă şi sonoră(care, bineînţeles...nu funcţionează)...tot tacâmul! Să fie acolo! Să aibă de ce să te tragă "nenea" poliţistul de urechi! În conformitate cu legea!
Tare am vrea şi noi, necunoscătorii, cei care trecem cu maşinile pe str. Plevnei şi B.P. Hasdeu...să aflăm ...unde este logica? Pe centru se trece "ca prin brânză" iar pe celelalte două străzi ca pe prundul gârlei? Ne rupem maşinile doar aşa...de amorul artei? Sau aveţi voi un plan secret de "revitalizare" a rafinăriei? Este calea aia ferată de interes strategic? Dacă da...cum? Pe bucăţi? E ca şi cum ai avea un pod, care are două începuturi dar nici o jumătate! Aşa că...ne întrebăm şi noi: de ce nu le "îngropaţi" pe toate trei în asfalt şi "zburătăciţi" toate indicatoarele alea rutiere? Chiar am vrea să auzim un răspuns cel puţin...plauzibil!

P.S. În urmă cu ceva anişori, fiind prezent la o conferinţă de presă la Primăria Câmpina, atunci când ni s-a dat posibilitatea de a adresa întrebări aleşilor noştri, am întrebat şi eu ceva: ce rost îşi mai are calea ferată de pe str. Orizontului (şoseaua de centură), de lângă spălătoria auto, dacă în stânga e gard...în dreapta e gard? Ce face trenul... sare gardul? Atunci, după vreo 3-4 zile, calea ferată a fost "îngropată" în asfalt. Atunci cineva m-a auzit şi chiar a gândit...cu capul! Să vedem acum!      


















15 comentarii:

  1. Se pare ca tu esti singurul care nu gandeste cu capul .... cel putin cu ala in care ai si creierul (daca ai ). In momentul asta chiar daca nu mai circula nici un tren pe acolo cred ca cele 3-4 treceri de cale ferata ramase au strict rol didactic ... mai exact sunt lasate acolo pentru scoala de sofer si pentru a se putea sustine orasul in Campina. Nu cred ca daca cinevar ar asfalta toate trecerile cu calea ferata s-ar mai putea sustine orasul la scoala de soferi in Campina ... o sa intrebi cu mintea ta de geniu ,,, da ce treaba are ? ... pai are , pentru ca e una din cauzele picarii examenului auto pentru multi elevi ai scolilor de soferi .... daca se desfiinteaza toate celelalte orase ar avea dreptul sa spuna .. " da la noi de ce sa pici pentru ca nu ai oprit la calea ferata si la campina nici macar sa nu ai pe unde sa treci peste calea ferata" . Asa ca .. filozofule m mai gandeste si tu cu capul ala de pe umeri nu ala din pantaloni !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat. ....acele cai ferate pot avea un rol ...didactic..însă sa nu facem o confuzie mare....pe cele 2 tronsoane de drum...Plevnei și Hasdeu. .avem trecere la nivel cu cale ferata simpla prevăzută cu semnale luminoase și sonore...în acest caz....acestea mai sunt prevăzute și cu un semnal luminos de culoare alba intermitent...legea spune ca atâta timp cât acel semnal de culoare alba funcționează ești obligat sa reduci viteza și sa î ți continui deplasarea cu atenție sporită. ..
      Acum va întreb pe dumneavoastră cu maxim respect domnule sau doamna anonim..daca sunteți ( sa presupunem ) în timpul unui examen în vederea obținerii permisului de conducere..când ajungeți la acea cale ferata ..ce o sa faceți dumneavoastră în acel moment??
      Insist sa mi răspundeți va rog..

      Ștergere
    2. faci cea ce spune legea .. adica respecti lumina indicatorului doar ca pentru a putea face asta trebuie sa si fii pus in situatia de a trece peste o cale ferata cu semnale luminoase . altfel ar putea monta un semafor de cale ferata intr-un poligon si asta e , avem "cale ferata". nu poti sa ii spui unui elev sa fie atent la calea ferat dar tu ca instructor sa il duci peste un drum asfaltat cu un semafor de cale ferata pe el .... nu cred ca poti numi cale ferata treaba aia . in fine , discutia e lunga si nu vreau sa intru in polemici, doar ca nu putem desfiinta ceva pentru ca nu ne convine noua. cea de pe bulevardul Carol I cred ca a fost asfalatata pentru ce e o artera principala si la o strada distanta e o alta trecere . intradevar aceea de pe Carol I mai mult incurca.

      Ștergere
    3. Nici eu nu sunt de acord cu asfaltarea sau renunțarea la acele semne ... însă avem o problema....acel semn...nu mai este în regula 100% ...in timpul examenului auto .. (mai nou).. având în vedere ca acel semnal de culoare alba nu mai funcționează. .elevul este obligat sa oprească. . iar în cazul acesta ...se expune maxim..
      Aceasta problema ar avea 2 soluții simple..1..punem din nou în fct acea nenorocire de semnal de culoare alba ..sau
      2..renunțăm la ..calea ferata simpla prevăzută cu semnale lum. .si o schimbam în cale ferata industriala
      ..

      Ștergere
    4. cred ca politisti examinatori cunosc situatia si nu cred ca sunt atat de cretini incat sa depuncteze , cel putin la cea de langa terenurile fibec stiu ca functiona albul intermitent , la cealalta cred ca se considera alb chiar daca el nu functioneaza de fapt... ar trebuii reprate in cel mai bun caz nu asfaltate asa cum ne sugereaza domnu blogher :)). si pe mine ma deranjeaza dar asta nu inseamna ca sunt total nefolositoare

      Ștergere
  2. Saracu de el, sper doar ca asemenea exemplare sa nu aiva sansa sa se reproduca

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonimule.....eşti tare! Probabil cel mai "prolific" instructor auto! Frumoase vorbe, bună exprimare...anonimule! Atât meriţi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă era instructor auto..știa cu ce se ..mănâncă.. trb asta..
      Exclus. . mai repede este vreun ..anonim..care cochetează cu politica în timpul liber)))

      Ștergere
    2. Daca sti sa citesti si citeai observai ca am spus ca nu sunt instructor si nici nu am nici o treaba cu vreo scoala de soferi. in privinta politicii... da tin cu vlad tepes :))) Locuiesc in Brasov si vin In Campina o data pe luna poate si mai rar , deci din partea mea poate sa va asfalteze si in sufragerie. am comentat doar pentru ca se puneau niste intrebarii idioate din punctu meu de vedere ... dc nu se "ingroapa" toate trecerile de cale ferata .... pur si simplu unii sau gandit ca mai sunt de folos chiar si asa defecte cum sunt. repet din partea mea poate sa va puna asfalt si in sufragerie

      Ștergere
  4. Nu am nici o treaba cu nici o scoala de soferi doar ca nu suport bagatorii in seama .... zi tu ganditorule unde ar mai face scoala de soferi poate chiar unii din copii tai sau chiar tu ? sau tu in desteptaciunea ta superioara mult mie crezi ca nu e necesar ca elevii la scoala de soferi sa invete regulile de trecere la calea ferata si sa le si exerseze ? in momentul asta eu locuiesc la Brasov si vin destul de rar la Campina dar tot nu mi sar parea normal sa se asfalteze toate trecerile de cale ferata si nu pentru mine ci pentru aia care fac sau vor sa faca o scoala de sofer. da na tu cu brustureii pe cap la padure ca in rest .... nu vreau sa postez cu nume pt ca nu ma interesezi ... e prima data cand am ajuns din greseala aici si nu ma interesezi ca persoana, nu am nimic personal cu tine ... dar daca tot te dai blogher macar gandeste si tu 5 min pe zi . stiu destul de bine ca trecerile alea nu mai sunt functionale de ani buni doar ca nu cred ca ar fii corect sa se asfalteze toate din motivele pe care le am mentionat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonimu-le,cred ca esti militian,dupa felul in care gandesti!
    Probabil de aia sunt lasate si gropile pe Calea Doftanei,pentru a vedea examinatorul daca elevul ocoleste sau nu baltocile,cand ploua.
    Bravo ma!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. nu are nici o treaba una cu alta ... nu cred ca la examinarea auto te depuncteaza daca ai trecut prin groapa sau nu, in schimb daca se duce unu care a facut scoala de soferi in Campina la cucuietii din deal si intra trenu in el ca nu a invatat trecerea la nivel cu cale ferata aici e o problema ... da cum la voi patineaza musca pe creier e tot una . la tine allroad mere=pere. din cunostintele mele nu cred ca exista examen auto in care sa nu te duca peste o cale ferata sa te testeze. Concluzia : au rol didactic fie ca trece sau nu trenu pe acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Total greșit. ...depuncteaza ..Concluzia.. au rol didactic fie ca trece trenul sau nu..însă legal..acel semnal de culoare alba cu cadența slaba ar trb sa funcționeze. .atâta timp cât nu funcționează. .legal șoferul trb sa oprească. .pff...si sa vedem Cum un începător oprește acolo și din spate vine autobuzul care merge spre răcitor. .ce se va întâmpla oare??? VA spun eu..un mare ..boom..

      Ștergere
    2. ne scarpinam cu mana stanga la urechea dreapta .... dac vreti sa vorbim despre trecerea aia in special eu unu consider ca e semnalizata atata timp cat exista semafor, ca functioneaza sau nu asta e alta discutie, atata timp cat nu are crucea Sf Andrei legal nu esti obligat sa opresti decat daca apare culoarea rosie sau se lasa bariera , deci nu e cazul ... neexistand culoarea rosie se considera implicit ca e pe alb intermintent .... in privinta soferilor din spatele incepatorilor ... ei trebuiesc sa pastreze distanta daca vor sa nu faca "bum". Nu imi amintesc exact situatia punctuala despre care vorbiti , ceea ce incerc eu sa spun e ca nu trebuie sa asfaltam toate trecerile doar pentru ca noi am terminat scoala si avem un carnet, cei care vin pe ce or sa invete practic ?

      Ștergere
  7. Numai idioți...așa primar așa alegători...

    RăspundețiȘtergere

COMMENTATI AICI...