Pentru sugestii

Contact : campinaradar@gmail.com

sâmbătă, 2 decembrie 2017

LIPSĂ DE PREOCUPARE și IRONIE!



 LIPSĂ DE PREOCUPARE și IRONIE!
Acestea au fost reacțiile aleșilor locali, când s-au trezit la ultimele ședințe ale Consiliului Local Câmpina… cu reprezentanții iubitorilor de animale! Nu puțini… vreo 4.525 de câmpineni!!!

Inițial, totul a început cu câteva postări pe facebook, fotografii cu câini și pisici abandonate, cărora o  mână de tineri inimoși au încercat să le găsească stăpâni. Cred că nimeni nu se gândea atunci, mai ales cei din administrația locală, că începea să se pună bazele “buturugii mici”. De fapt a fost un fel de bulgăre micuț… care a luat-o la vale! Și a crescut văzând cu ochii…până a ajuns direct în sala “călduroasă” unde se ține ședința Consiliului Local! De două ori au încercat tinerii să atragă atenția aleșilor locali asupra problemei câinilor și pisicilor fără stăpân. Ultima data au venit și cu o listă “revizuită”… care conținea nu mai puțin de 4.525 de semnături!!! Da! Iulia Burloiu și colaboratorii ei nu au stat cu mâinile în sân, așa cum cred că se așteptau consilierii, primarul și vicele! Petiționarii au înregistrat porțiunea de ședință unde s-a vorbit despre câini, adăpăstul de la Zorile, condiții, eutanasiere, sterilizare și…bani! Am văzut filmarea și mi-am dat seama că aleșii nostri, cu alte cuvinte “carul mare”, au tendința de a nu-i lua în serios tinerii, deși au în “spate” semnăturile a 4.525 de câmpineni, care susțin sterilizarea câinilor și pisicilor.
Următorul pas a fost să iau legătura cu Iulia Burloiu, cea care a ieșit “la înaintare” , o fată de 21 de ani, care este hotărâtă să se războiască cu administrația locală. Prima întrebarea a fost… ce a apucat-o? (De fapt… nu este întrebarea mea, ci a unuia care comenta pe marginea subiectului..)
“Când pe om îl apucă disperarea, văzând sau aflând despre zeci de animale, câini, pisici sau pui de câine şi de pisică, abandonați pe stradă, la ghenele de gunoi sau în parcuri, ce face? Se-ntreabă de ce nu ia cineva măsuri să stopeze fenomenul. Şi m-am gândit că ar fi bine să-i întreb şi pe alții ce părere au. Apoi, văzând reacții asemănătoare cu a mea, mi-a venit ideea să adun semnături, ca să mă creadă cei de la primărie că şi alții vor sterilizarea animalelor, nu doar eu. M-am gândit că cei de la primărie pot rezolva problema.”
Ceea ce părea greu s-a dovedit a fi de fapt un lucru care merge de la sine. Iulia a fost “scânteia” a aprins nemulțumirile a mii de câmpineni, iubitori de animale, sătui să vadă că nimeni nu face nimic, sau când o fac o fac în dorul lelii… 
“Iubitorii de animale sunt voluntari. Ei se implică. Pe pagina mea personală si pe grupul ANIMALE ABANDONATE/GĂSITE CÂMPINA PH, pe care o administrez, i-am chemat alături de mine şi dintr-odată am devenit un grup din ce în ce mai mare.”
Strângerea de semnături a întâlnit pe traseu câteva hopuri, în sensul în care oamenii, obișnuiți cu ideea „săltării” câinilor și apoi a eutanasieri lor, au fost reticenți. Asta până au aflat în ce constă, de fapt, demersul tinerilor.
“În privința sterilizării, nu am avut problem cu oamenii. Se mai întâmpla  să confunde sterilizarea cu eutanasierea şi ne admonestau că vrem să-i omorâm. Mai credeau uneori că suntem de la partide. Şi ne cam certau înainte de a-i lămuri că nu era vorba despre politică, ci despre sterilizarea animalelor.”
La ultima întâlnire dintre “carul mare” și “buturuga mică”, tinerii au putut să simtă pe pielea lor ceva la care poate nu se așteptau: un dram de indiferență, puțină minciună, promisiuni, tergiversări…. adică au simțit că parcă nu sunt luați în seros!
“Ar trebui să fie luată în serios petiția semnată de 4.525 de câmpineni. Mai ales că nu cerem ceva extraordinar, ci sterilizarea câinilor şi pisicilor, care în alte locuri se face de ani buni, cu succes. Noi am înregistrat petiția pe 26 octombrie. Nu am primit răspuns în 30 de zile, adică în termenul legal. Pe 24 noiembrie trebuia, cel mai târziu, sa-l primesc eu, ca initiatoare. Raspunsul a fost inregistrat abia pe 28 noiembrie. Nu ne satisface nici conținutul, nici tergiversarea lui, nici faptul că am fost mințiți, domnul primar afirmând că termenul legal a fost respectat.”
Ca în “politichie”…s-a vorbit mult și nu s-a rezolvat nimic! Parcă și văd…”să ne interesăm”…”să vedem…”ce spune legislația…”trebuie să alocăm fonduri…”să stabilim într-o ședință viitoare…”să încercăm să rezolvăm problema cu ce avem acum”… și alte tertipuri de genul ăsta!
“Concret, nu s-a rezolvat mai nimic. Au promis ca vor aloca bani pentru sterilizarea cainilor cu stapani. Si pentru pisici " trebuie sa se faca ceva", au spus. Nu au părut interesați de problemă, ci foarte deranjaţi că le-am prezentat-o. Live-ul distribuit pe facebook, de la sedinta consiliului local, din 28 noiembrie, arată lipsa lor de preocupare, ironia cu care au taxat prezența noastră şi intervenția mea.
Am întrebat-o pe Iulia și care a fost reacția aleșilor locali când a venit vorba despre adăpostul de la Zorile. Adică: au dat-o din colț în colț?
“Cam aşa ceva. Mai ales că s-a ajuns inevitabil la discuțiile privind lagărul numit "adăpostul" câinilor fără stăpân, de la Câmpina, care a îngrozit milioane de oameni. Anul trecut si recent, un post național de televiziune l-a prezentat şi imaginile i-au şocat pe oameni. Sigur că s-ar fi menținut situația dacă nu  apăream noi, grupul iubitorilor de animale. Acum trebuie sa facă ceva. Cel puțin aşa sper. Că doar n-or vrea să sunăm pentru mobilizare şi să pichetăm primăria? Dacă semnăturile nu contează, poate confruntarea directă îi va face să se transforme din pasivi în activi.”
Iulia a mai spus și că nu se vor da bătuți. Tergiversările nu îi vor face să se oprească! Vor merge la fiecare ședință a Consiliului Local și vor pune presiune pe aleșii locali! Ceva trebuie făcut!
“Vom veni la şedințele Consiliului Local până când vor răspunde favorabil petiției noastre. Si vor face ceea ce este absolut normal sa faca: sa impiedice înmulțirea necontrolată a cainilor si pisicilor, prin sterilizare. Autoritățile sunt obligate să ia măsuri, fenomenul fiind extrem de grav!”
Despre alte metode privind rezolvarea problemei câinilor și pisicilor fără stăpân...iubitorii de animale nici nu vor să audă!
“Sterilizarea este singura soluție pentru micşorarea numărului animalelor. Eutanasiezi un animal bolnav. Când vrei ca un animal sănătos să nu mai facă pui, îl sterilizezi. Nu-l omori. Si sigur că, din acest motiv, că nu omori, sterilizarea e unica metodă civilizată.”
Din punctual meu de vedere… toată susținerea! Este clar că vorbim despre un fel de conflict! Pe de o parte iubitorii de animale, pe de altă parte…interese, bani, politică!

Partea interesantă este că toți vrem același lucru: reducerea numărului de animale fără stăpân de pe străzile municipiului. Problema este: cum? Evul Mediu sau 2017-2018??? 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

COMMENTATI AICI...